Głównym spośród globalnych utrudnień w większości miast w naszym kraju jest komunikacja. Nasze województwa są nie przygotowane do tak dużego nasilenia korków, jaki powstał poprzez zwiększenie się liczby aut na polskich drogach. Przez to właśnie jedną z najważniejszych inwestycji jakie powinno podjąć niemalże każda gmina jest inwestycja w transport i infrastrukturę komunikacyjną. Drogi i komunikacja miejska to priorytet, jaki pozwoli polepszyć wygodę mieszkańców a także poprawi całość infrastruktury miasta.
Spośród innych miast, inwestycje drogowe w grodzie Kraka silnie się wybijają. Krakowianie w referendum opowiedzieli się za metrem, jednak zanim ono zostanie zbudowane, w komunikację tramwajową i autobusową i drogi trzeba zainwestować sporo pieniędzy . Spośród bardziej istotnych decyzji finansowych trzeba podkreślić:
całkowicie napędzaną elektrycznie linię autobusową – jedyną w kraju,
nowoczesne torowisko na Ruczaju,
w pełni rozwinięty dworzec kolejowy wraz z miejscem handlowym.
Poza tym, w perspektywie rozwoju Kraków przewiduje inwestycje w przynajmniej kilkanaście nowoczesnych dróg dojazdowych między już wybudowanymi drogami i remonty istniejących tras autobusowych oraz połączeń podmiejskich.
Mieszkańcy napraw nie lubią – utrudnienia w poruszaniu się i dotarciu do pracy przeszkadzają w codziennym życiu. Trzeba jednak mieć jasność tego, że bez remontów jakość dróg nie może być lepsza i aby było lepiej, trzeba wytrwałości.Majchrowski program
Inwestycje w rozwój transportu to nie tylko nowe drogi, ale również lepszej jakości nawierzchnia dróg, która będzie mocniejsza i wytrzymała. ( kolejnym z takich wzorów może być odporna na ścieranie nawierzchnia jezdni na skrzyżowaniu Zakopiańska – Brożka i na zewnętrznej jezdni Wadowickiej). Jasnym jest to, że, Kraków potrzebuje jeszcze kolejnych zmian i nowych pomysłów, by jeździło się po nim wygodnie. Nie tylko samochodem, ale również tramwajami. Mimo to widać wyraźnie, że całość jest na prostej trasie do tego, by Krakusom mieszkało się tu zdecydowanie wygodnie i przyjemnie.